سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 PS SEO و بازاریابی دیجیتال:

SEO عالی در یک حباب وجود ندارد ، اما بخشی از یک چارچوب بازاریابی گسترده تر است. مقاله نویس ، مارکوس میلر توضیح می دهد که چگونه آگاهی و درک از این چارچوب می تواند عملکرد SEO را بهبود بخشد.

یک زمان خاص برای بازاریابی است. بسیاری از ما در دنیای سئو ، از جمله من ، به طور سنتی به عنوان بازاریاب آموزش نمی بینیم. در واقع ، من در رشته کامپیوتر تحصیل کردم و در ابتدا یک توسعه دهنده وب و نرم افزار بودم.

شغل بازاریابی من یک تصادف خوشبختانه بود - یک مورد قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب. من در حال توسعه سایت های تجارت الکترونیکی بودم و وقتی این کار انجام شد ، به زودی این س becameال مطرح شد که چگونه می توانیم بازدید بیشتر و مشتری بیشتری داشته باشیم؟ این امر من را وارد دنیای جدید و مهیج SEO در سال 1999 کرد.

البته ، بازاریابی چیزهایی بیشتر از کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو است و مدتی طول کشید تا این موضوع را کشف کنم. اما در طول سالهای کار به عنوان یک SEO ، من ارزش فرآیندهای سنتی بازاریابی و نحوه ارتباط آنها با SEO را آموخته ام.

موتورهای جستجو می خواهند افراد را با بهترین نتایج ممکن متصل کنند - بنابراین تعامل و رضایت کاربر احتمالاً یک عامل رتبه بندی SEO است. مطمئناً ، سیگنالها و پیوندهای روی صفحه هنوز از اهمیت بالایی برخوردار هستند ، اما اگر کاربران با سایت شما ارتباط برقرار نکنند ، اینها کمک نمی کنند. SEO اکنون کاملاً بخشی از روند کلی بازاریابی است و بازاریابی خوب فقط به بهبود رتبه بندی و ایجاد ترافیک بیشتر کمک می کند.

از این رو نتیجه می گیرد که SEO های مورد احترام و تحسین همه بازاریابان بسیار زیرکی هستند. تمرکز بر ارائه ترافیک بیشتر کافی نیست. برای انجام SEO عالی در سال 2017 و بعد از آن ، باید یک بازاریاب عالی باشید.

در این مقاله ، من می خواهم به ترکیب بازاریابی و یک ابزار بازاریابی کلاسیک معروف به "4 PS بازاریابی" بپردازم. من در مورد چگونگی استفاده از این ابزار برای بهبود بازاریابی و سئو سایت خود بحث خواهم کرد.

4 PS بازاریابی:

تعریف کلاسیک بازاریابی به سادگی "قرار دادن کالای مناسب در مکان مناسب ، با قیمت مناسب و در زمان مناسب" است.

رفع پیچیدگی می تواند قدرتمند باشد. 4 PS بازاریابی با تمرکز بر این چهار زمینه اصلی به ما کمک می کند:

تولید - محصول

قیمت

محل

ترویج

همانطور که اتفاق می افتد ، SEO به طور پیش فرض کارهای زیادی را انجام می دهد. هنگامی که کاربر جستجو می کند مطمئناً زمان مناسب است و موتور جستجو اغلب مکان مناسب است. با این حال ، ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که محصول و قیمت نیز مناسب است - به هر حال ، در صفحه نتایج موتور جستجو رقابت زیادی وجود خواهد داشت. و البته ، بازاریابی دیجیتال بیش از موتورهای جستجو ، هر چقدر هم که مهم باشند ، وجود دارد.

بیایید نگاهی به هر یک از این چهار زمینه اصلی بیندازیم:

محصول / خدمات:

مشتری های شما چه کسانی هستند؟ اهداف آنها چیست؟ آنها چه مشاغلی را باید انجام دهند که شما بتوانید بهتر انجام دهید؟ درد آنها چیست؟ در نهایت ، محصول شما چگونه به مشتری شما کمک می کند؟ شناخت مشتری و چگونگی ارتباط محصول شما با نیازهای وی در قیمت گذاری و ارتقا محصول (یا خدمات) شما اساسی است.

به عنوان مثال در آژانس من خدمات بازاریابی دیجیتال ارائه می دهیم. این به مشتریان ما کمک می کند تا اهداف تجاری خود را بدست آورند و کار و دردی را که در تلاش برای آگاهی از فضای بازاریابی دیجیتال هستند ، از بین می برد. ما سعی می کنیم مشتریان خود را در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و نتایج آنها را بهبود ببخشیم ، بنابراین آنها می توانند تمرکز خود را بر روی انجام بهترین کارها بگذارند.

محصول یا خدمات شما پایه و اساس رویکرد بازاریابی شماست. شما در اینجا به وضوح مطلق نیاز دارید. قیمت و تبلیغات همه تحت تأثیر محصول شما خواهد بود.

یافتن تنها نیمی از نبرد است - شما باید مشتریان احتمالی خود را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما می توانند ارائه دهند.

قیمت:

قیمت ذاتاً با ارزش گره خورده است. اما قیمت باید نقاط قیمتی تثبیت شده در صنعت شما را نیز در نظر بگیرد. اگر خیلی گران باشید ، مهم نیست که محصول شما هر چقدر مطلوب باشد ، فروخته نخواهد شد. اگر خیلی ارزان باشید ، حاشیه سود متضرر می شود.

چیزی در حدود یک آونگ با قیمت وجود دارد که در آن قیمت پایین تر به طور معمول فروش بیشتری ایجاد می کند ، اما قیمت بالاتر سود بیشتری به همراه خواهد داشت. شما باید در اینجا تعادل کامل خود را پیدا کنید ، و این به بازار شما و استراتژی های تولید منجر خواهد شد.

SEO یک مثال عالی برای چگونگی دشوار بودن قیمت گذاری است. عقل معمول می گوید که هزینه SEO حدود 100 دلار در ساعت است. با این حال ، زمانی که مدتی را به تحلیل بسته های SEO و قیمت SEO پرداختیم ، دیدگاه های بسیار متفاوتی در مورد آنچه مردم مایل به پرداخت آن هستند ، یافتیم - به ویژه هنگامی که صحبت از خدمات SEO کسب و کارهای کوچک می شود.

قیمت گذاری اساسی است و شما باید اطمینان حاصل کنید که می توانید خدمات را ارائه دهید اما همچنان سود کسب می کنید ، نکات قیمت را به دقت بررسی کنید. البته نام تجاری و شهرت آنلاین در این مورد تأثیرگذار است ، اما اکثر ما اپل نیستیم - بنابراین اگر محصول شما مناسب باشد ، ممکن است 10 درصد گران تر از رقبا باشید ، اما قیمت و قیمت آن را خیلی سخت بگیرید. شما به طور معمول کار خود را از دست خواهید داد

محل:

مشتریان در کجا به دنبال محصول شما می گردند؟ آیا مشتریانتان شما را جستجو خواهند کرد؟ آیا از طریق کانال های آفلاین یا به صورت حضوری کسب و کار ایجاد می کنید؟ آیا ترکیب بازاریابی شما ترکیبی از کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین است؟

اگر شما یک لوله کش اضطراری هستید ، مردم می خواهند تلفنشان را بگیرند و مستقیماً به Google بروند ، بنابراین یک مورد کاملاً واضح است. اما ، برای بسیاری از خدمات ، افراد مختلف به روش های مختلف خرید می کنند: شبکه ، مراجعه ، موتورهای جستجو و موارد دیگر. تعیین کنید که مشتریان شما کجا هستند و برای فروش به آنها باید در کجا باشید.

ترویج:

پیام های بازاریابی خود را در مقابل مشتریان احتمالی خود از کجا خواهید گرفت؟

موتورهای جستجو؟ تبلیغات را جستجو می کنید؟ شبکه های اجتماعی؟ تبلیغات بنر آنلاین؟ مطبوعات؟ تلویزیون؟ ایمیل مستقیم؟ بیلبورد؟ آیا از تبلیغات یا استراتژی های برتر مانند بازاریابی محتوا استفاده می کنید؟ آیا سعی در فروش دارید یا از استراتژی های تولید سرب و پرورش استفاده می کنید؟

 

آیا زمان روز عاملی است؟ آیا فصلی در بازار شما وجود دارد؟ آیا عوامل خارجی دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای بهبود بازاریابی شما استفاده شود؟

 

رقبای شما در اینجا چه می کنند؟ آیا برخی کانال ها بسیار رقابتی هستند؟ فرصت ها کجاست؟ تجزیه و تحلیل SWOT می تواند در اینجا مفید باشد (یکی دیگر از ابزارهای سنتی بازاریابی).

این واقعاً به مشتری بستگی دارد و غالباً بهترین روشها برای به حداکثر رساندن نتایج کانالهای بازاریابی را از لحاظ استراتژیک ادغام می کنند.

در تجارت ما متوجه می شویم که فعالیتهای دارای قیف بالاتر مانند بازاریابی محتوا برعکس تبلیغات برای ما بهترین نتیجه را دارند. به عنوان مثال ، ما یک محتوا داریم که جزئیات 30 نکته SEO در مورد کسب و کار کوچک را ارائه می دهد. این باعث ایجاد برخی از قرار گرفتن در معرض خوب و منجر به ما. در حالی که ، اگر تبلیغات جستجو را اجرا کنیم ، منجر به دریافت امتیاز می شویم ، اما غالباً با آژانس های دیگر در رقابت هستیم. همچنین به قیمت پایین می آید و گرچه ما گران نیستیم ، اما همیشه شخصی ارزان تر وجود دارد.

شما باید دریابید که بازاریابی ، تولید سرب و فروش شما چگونه کار می کند تا رویکرد شما را دقیق تنظیم کند. اگر می توانید راهی برای ارائه کیفیت قابل مقایسه در عین ارزان بودن خدمات ، پیدا کنید ، احتمالاً می توانید در همه کانال ها تهاجمی باشید.

قرار دادن( Pieces) کنار هم:

بنابراین ، در اینجا قطعات متحرک زیادی وجود دارد. به هر سفارش می توانید با محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات مقابله کنید. و صادقانه بگویم ، وقتی ما این کار را برای خود و مشتریان خود انجام می دهیم ، من تمایل به ادغام مکان و ارتقا دارم. محصول قیمت را اعلام می کند. امتیازات قیمت را به اطلاع محصول می رسانند. در صورت افزایش بیش از حد قیمت ، برخی از ویژگی های جدید رادیکال بی معنی است.

شما باید بازار مورد نظر خود و رقابت خود را در نظر بگیرید. موفقیت مقیاس پذیر در بازاریابی بسیار بستگی به همسو شدن همه این عوامل دارد. اگر موفقیت SEO خود را با تعداد تبدیل خود از ترافیک ارگانیک اندازه گیری کنید ، می توانید با تغییر قیمت محصول ، سئو خود را بهبود ببخشید.

نکته ای که من در اینجا سعی می کنم به آن اشاره کنم این است که SEO عالی در حباب وجود ندارد. این بخشی از یک چارچوب بازاریابی گسترده تر است. ما به عنوان بازاریاب و سئوکاران باید این عوامل دیگر را نیز در نظر بگیریم تا اطمینان حاصل کنیم که می توانیم کارهایی را که انجام می دهیم ادامه دهیم.

اگر محصولی دارید که فروش ندارد ، سعی کنید هر یک از این عوامل را در نظر بگیرید. آیا این خود محصول است؟ آیا قیمت گذاری است؟ یا اینکه تبلیغات شما فقط در حد صفر نیست؟ برای بازجویی در بازاریابی خود از چهارچوب ساده 4 Ps استفاده کنید و نتایج شما فقط بهبود می یابد.