سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه سرمایه گذاری در بازاریابی خود را اندازه گیری کنیم:

توانایی ارزیابی سهم بازاریابی در تجارت شما ضروری است ، شاید بیش از آنکه در یک تجارت کوچک که هر پول حساب می شود ، بیشتر باشد. درک عملکرد به شما اعتماد به نفس می دهد تا وقت ، بودجه و منابع خود را در مکان های مناسب سرمایه گذاری کنید.

با دنبال کردن چند مرحله ساده ، می توانید سرمایه گذاری بازاریابی خود را بهتر بسنجید:

اهمیت اندازه گیری عملکرد:

مهم است که شما نسبت به تصمیمات بازاریابی که می گیرید پاسخگو باشید. شما باید بتوانید کار کنید و چه چیزی کار نمی کند.

تحقیقات انجام شده توسط eMarketer نشان داد که تعداد کمی از بازاریابان می دانستند که کدام کانال بهترین بازده را دارد که نشان می دهد بسیاری از افراد بازاریاب هنوز به غریزه روده خود اعتماد می کنند.

مسلماً نظارت بر برخی فعالیتها از سایر فعالیتها راحت تر است. سنجش ROI بازاریابی از طریق ایمیل نسبتاً ساده است ، در حالی که با رسانه های اجتماعی پیچیده تر می شود. با این وجود بدون درک صحیح از عملکرد ، نمی دانید چه کمپین هایی ضرر شما را از دست می دهند و چه عواملی با موفقیت در گوشه و کنار شما مبارزه می کنند. غریزه روده به تنهایی کافی نیست.

چگونه می توان با موفقیت تلاش های بازاریابی خود را اندازه گرفت:

هیچ معیار سنجشی برای همه اندازه ها وجود ندارد. اندازه گیری عملکرد بسیار متنوع است و کاملاً به میزان سنجش شما بستگی دارد. پیروی از مراحل صحیح به شما کمک می کند تا فعالیت های بازاریابی ، عملکرد و استراتژی خود را بهم پیوند دهید.

1. اهداف و اهداف مشخصی تعیین کنید:

اهداف مشخص داشته باشید. می خواهید برای تجارت خود به چه چیزی برسید؟ سپس برای هر فعالیت بازاریابی اهداف مشخصی تعیین کنید تا معیاری برای اندازه گیری داشته باشید.

اهداف باید دارای یک عنصر کمی برای اندازه گیری در برابر باشند. یادآوری اختصار SMART (مشخص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، به موقع و واقع بینانه) هنگام تعیین اهداف مفید است.

2. در مورد شاخص های اصلی عملکرد (KPI) خود تصمیم بگیرید:

نحوه انتخاب عملکرد برای اندازه گیری عملکرد به اهداف تعیین شده بستگی دارد. این می تواند از نظرسنجی رضایت مشتری گرفته تا تجزیه و تحلیل وب متفاوت باشد. پیش از این با شاخص های اصلی عملکردی که قرار است استفاده کنید موافقت می کنید.

به عنوان مثال ، برای یک کمپین در شبکه های اجتماعی ممکن است به درصد رشد دنبال کنندگان ، طرفداران و پسندیدن علاقه داشته باشید. در حالی که برای ارزیابی میزان بازاریابی محتوای خود می توانید میزان بازدید وبلاگ را بسنجید.

بازاریابی تجارت الکترونیکی زیادی برای جلب مشتری به وب سایت شما طراحی می شود بنابراین شما علاقه مند خواهید شد که چه کسی از سایت شما بازدید می کند ، چه صفحاتی را جستجو می کند و از کجا می آید. مشاغل کوچک با زمان و منابع محدود ممکن است تصمیم بگیرند بر چند معیار اصلی مانند هزینه برای هر خرید ، گزاف گویی یا کنار گذاشتن سبد خرید تمرکز کنند.

3. معیارهای شما به شما چه می گویند؟

از اطلاعاتی که به دست آورده اید ، نه تنها برای سنجش عملکرد خود ، بلکه برای فهمیدن دلیل کار یا کار نکردن کاری مطابق آنچه انتظار داشتید استفاده کنید.

یک مثال ساده تبلیغات بازاریابی از طریق ایمیل است. هدف شما دستیابی به 10? افزایش فروش محصولات خاص بود. با استفاده از کلیک ها و تبدیل ها به عنوان شاخص های عملکرد ، متوجه شدید که نرخ کلیک بالاتر از حد متوسط ??است در حالی که نرخ تبدیل شما فقط 3? افزایش دارد.

با استفاده از معیارها ، می توانید درک کنید که چرا تبدیل فروش شما کمتر از حد انتظار است. شما می توانید با مشاهده صفحه فرود خود شروع کنید. آیا فرود مخصوص ارتقا بود؟ آیا این پیشنهاد ایمیل را دقیقاً منعکس کرده است؟ آیا فراخوان روشنی برای اقدام وجود داشت؟

ممکن است لازم باشد کمی عمیق شوید و به جای اینکه یک واحد متریک را جدا نگاه کنید ، باید آن را در رابطه با دیگران بررسی کنید.

4- اقدامات اصلاحی را انجام دهید:

اگر می فهمید چرا چیزی کار می کند یا نیست ، می توانید اقدامات اصلاحی لازم برای بهبود عملکرد خود را انجام دهید. این می تواند از کاهش کل مبارزات انتخاباتی تا تغییر یک عنصر خاص باشد. به عنوان مثال ، معیارهای شما ممکن است نشان دهنده خروج غیرمعمول زیاد بازدید کنندگان در یک صفحه خاص باشد. با یک بررسی سریع متوجه می شوید که خطای «صفحه 404 یافت نشد» در آنجا وجود دارد و رفع ساده آن لازم است.

آنچه یاد می گیرید به شما در تصمیم گیری کمک می کند و نحوه تخصیص بودجه ، زمان و منابع خود را توجیه می کند. همچنین باید در استراتژی و برنامه های آینده بازاریابی شما نقش داشته باشد.

در مسیر خود باشید:

اندازه گیری عملکرد چیزی است که شما باید آن را حفظ کنید در غیر این صورت خطر از بین بردن فعالیتهایی را که هیچ مشکلی برای تجارت شما ایجاد نمی کند ، دارید. وارد بررسی معمول معیارها شوید. با گذشت زمان به سرعت قادر به شناسایی هرگونه روند یا چشم پوشی خواهید بود.